maandag 22 oktober 2018

Vannacht een cayuga eend verloren: een vos, of misschien een marter, heeft door de tralies aan de rand van het hok een slapende eend gebeten (er lagen een handvol pluimen buiten het kot). Gezien de mazen van de tralies 5 cm breed zijn kon dat geen reusachtige wonde zijn, maar de inmiddels uitgehongerde ratten moeten het bloed geroken hebben en hebben het dier dan in de kooi verder afgemaakt. Toen ik de eend vond vanmorgen was het hele staartdeel opgegeten en alle ingewanden behalve de gal eruit gehaald en verorberd. Er viel niet eens te achterhalen of het een mannetje of een vrouwtje was...
Ik hoop dat het NIET betekent dat de ratten nu de slapende eenden gaan aanvallen, ook als ze géén wonden hebben, want dan heb ik een serieus probleem...
Langzamerhand dringt zich toch de noodzaak op om het rattenprobleem ingrijpender aan te pakken. Munt lost het probleem hoegenaamd niet op. En hoe kan ik vermijden dat vergiftigde ratten of het gif zelf, als ik al overhaald kan worden om met gif te gaan werken, mijn eigen dieren niet ziek of dood maken?
Rats... :-S


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hai,
Kriebelen je vingers? Schrijf mij gerust een lijntje, of twee, of twintig...